دوره آموزشی نویسندگی دراماتیک از نویسنده بزرگ دیوید ممت | آموزش نویسندگی

با سلام خدمت دوستان و کاربران محترم فکت وب ، برای اولین بار در فکت وب قصد داریم یک دوره فوق حرفه ای در مبحث نویسندگی دراماتیک توسط یک نویسنده بزرگ را به شما ارائه و معرفی کنیم.

ما را همراهی کنید…

دیوید ممت (David Alan Mamet) کیست؟

دیوید آلن مَمِت (به انگلیسی: David Alan Mamet) (متولد ۳۰ نوامبر ۱۹۴۷) نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. ممت به معبد خدایان نمایش‌نامه‌نویس این قرن تعلق دارد؛ هیچ نمایشنامه‌نویس آمریکایی دیگری، جز «تنسی ویلیامز»، با این وسعت به جلو نرفته‌است.

او تجربه شخصی خودش را پیرامون روابط معلول خانوادگی و جهان جنایت زیرزمینی آمریکایی می‌نویسد تا بتواند درام‌های بسیاری خلق کند. دیوید ممت ۲۲ نمایشنامه، شش مجموعه مقاله، دو رمان و ۱۴ فیلمنامه، که پنج فیلمنامه را خودش کارگردانی کرده بود- نگاشته‌است.

جان لار او را مردی کوچک ولی با ساختاری مقتدر یافته‌است، که جدیتی را به شکل ثابت و مشخص تحمیل می‌کند، تا جایی که «اد کورن» به او نشان «ممت مستحکم» را می‌دهد.

دوره آموزشی نویسندگی دراماتیک از نویسنده بزرگ دیوید ممت

دوره آموزشی نویسندگی دراماتیک از نویسنده بزرگ دیوید ممت

در این دوره بی نظیر شما با آموزش نویسندگی دراماتیک به صورت کامل و حرفه ای آشنا خواهید شد. این دوره توسط نویسنده بزرگ آمریکایی دیوید ممت آموزش داده شده است و شامل ۲۶ بخش آموزشی می باشد.

دیوید Mamet در یک بازی پوکر پر از دزدها نشسته بود و الهام‌بخش بوفالو آمریکایی بود . در حال حاضر , برنده جایزه پولیتزر , نویسنده مشهور Glengarry گلن راس , شما را از فرآیند خود برای تبدیل عجیب‌ترین لحظات به هنر نمایشی مطلع میکند .

او در دوره آموزشی نویسندگی دراماتیک ، قوانین درام , نکات ظریف گفتگو و مهارت‌های توسعه صدا و ایجاد شاهکار خود را به شما آموزش خواهد داد .

ویژگی های دوره آموزشی نویسندگی دراماتیک

صدرصد منحصر به فرد (انگلیسی)

این دوره کاملا منحصر به فرد است و آموزش های مطرح شده در این دوره حرفه ای ، پیشرفته و بدون حد و مرز است.

دارای ۲۶ بخش آموزشی

برنده جایزه پولیتزر در ۲۶ بخش ویدیویی نویسندگی دراماتیک را به شما آموزش خواهد داد.

  شیوایی و سادگی بیان

آموزش های این دوره به صورت کاملا شیوا و ساده اما حرفه ای بیان شده است و هیچگونه پیچیدگی در این دوره وجود ندارد.

سرفصل ها و بخش های مطرح شده در این دوره (شامل ۲۶ بخش)

معرفی
دیوید آن چیزی را در این کلاس آموزش خواهد داد که بهترین طرز فکر شما برای یاد گرفتن نحوه نوشتن درام بزرگ را شرح می‌دهد .
هدف درام
آیا برای درک درام تلاش می‌کنید؟ به زندگی روزمره نگاه نکنید . دیوید به شما یاد می‌دهد که چگونه درام را در بهترین زمان خود به دست آورید – زمانی که به دنبال سرگرمی است نه آموزش .
هدف درام (ادامه)
یاد بگیرید که چگونه درام به عنوان شکلی از افسانه عمل می‌کند , روش‌هایی که در آن پیچیدگی‌های بشریت را به وجود می‌آورد و چگونه ما را برای بیان مسائلی به خود مشغول می‌کنند.
قوانین نمایشنامه
به عنوان یک نمایشنامه‌نویس , وظیفه شما تعریف یک داستان است . دیوید به شما یاد می‌دهد که چگونه داستان خود را با استفاده از Aristotle’s Poetics (یک رمان محبوب) به عنوان راهنما حفظ کنید . یاد بگیرید که چگونه سفر قهرمان خود را در قلب روایت خود نگه دارید .
قوانین نمایشنامه (ادامه)
از ابتدای داستان خود شروع کنید و تا رسیدن به پایان توقف نکنید . هر چیزی را که نقشه نیست دور بیندازید . دیوید به شما یاد می‌دهد که چه چیزی را از نمایشنامه حذف کنید و چگونه قوانین نوشتاری را مدیریت کنید .

ایده های داستان
دیوید به تو یاد می‌دهد که چطور رویاهای خود و تجربیات زندگی خود را برای نمایش مهار کنید . به دنبال نمایش در مکان‌هایی باشید که حداقل انتظار آن را داشته باشید و انگیزه پشت‌پرده برخی از نمایشنامه‌های او را کشف کنید ..

شخصیت
دیوید به شما یاد می‌دهد که شخصیت واقعا چه چیزی است . یاد بگیرید که چطور اهداف را برای شخصیت خود ایجاد کنید و از تکنیک‌های اشتباه که معمولا تدریس می‌کنید اجتناب کنید .
طرح
طرح بسیار مهم است .یاد بگیرید که چطور یک طرح را در پشت صحنه خود پیدا کنید …
ساختن طرح
دیوید به شما روش‌هایی را که برای ساختار یک طرح استفاده می‌کند یاد می‌دهد و با شما در میان می‌گذارد که چطور نقاط طرح را به هم متصل کنید.
ساختن طرح (ادامه)
این نوع بازی را یاد بگیرید و ساختار یک بازی سه‌بعدی و نحوه دستیابی به انسجام در اعمال را بیاموزید .
مطالعه موردی: ساختن طرح بوفالو آمریکایی
دیوید در مورد تاریخ بوفالو آمریکایی بحث می کند و به طرحش می پردازد، سمبل شناسی سکه یونانی را تدریس می کند و نحوه روایت را به بینندگان در سطح عمیقا انسانی می گوید.
مطالعه موردی : ساختن طرح Glengarry گلن راس
دیوید الهام بخش پشت Glengarry گلن راس را به اشتراک می گذارد و تفاوت های بین درام و تراژدی را مورد بحث قرار می دهد.
گفتگو
یاد می گیرید که چگونه دیوید سبک خود را برای نوشتن گفتگو , معروف به ” سخن مامت ” ، در جایی که سعی در نوشتن گفتمان بزرگ داشته باشد , آموزش میدهد .
گفتگو (ادامه)
دیوید در مورد آنچه اطلاع و انگیزه گفتگو می‌دهد صحبت می‌کند و می گوید چگونه در الگوی سخنرانی، شخصیت ها به آهنگ و ریتم خود دست یابد .
روایت و نمایش
نوشتن درام برای انتقال اطلاعات یکسان نیست . کار درام سرگرم کردن است، نه تحمل مخاطب . یاد بگیرید چطور روایت و شرح غیر ضروری را بفهمید و چطور اجازه دهید حضار به شما کمک کنند آن را حذف کنید .
صحنه ها
هر صحنه باید شامل سه چیز باشد . یاد بگیرید که آن‌ها چه هستند و چگونه صحنه‌هایی را که برای فیلمنامه شما ضروری نیستند را تشخیص دهید و حذف کنید .
فرایند نوشتن
دیوید در مورد این که چگونه شروع به نوشتن می‌کند , محیطی که دوست دارد بنویسد , اینکه چه موانعی مقابل نویسنده قرار میگیرد , و چگونه از نحوه شروع نوشتن به همینگوی (نویسنده) نگاه می‌کند .
فرایند نوشتن (ادامه)
دیوید به ما می‌گوید که هیچ گرد و غباری وجود ندارد که فیلمنامه شما را درست کند و تفاوت ساده بین او و هنرمندی که روزها را صرف خیال‌ بافی درباره تبدیل شدن به یک نویسنده می‌کند را توضیح می‌دهد .
مخاطبان
یاد بگیرید که چگونه دیوید به مخاطبان خود احترام می‌گذارد , آن‌ها چه زمانی به تئاتر می‌آیند , و چگونه از آن‌ها یاد بگیرند .
دروغ و حقیقت
مسئولیت شما به عنوان یک نویسنده : دروغ نگویید . دیوید در مورد این که چگونه حضار به تئاتر می‌آیند تا حقیقت را بشنوند و اینکه چگونه درام به ما در جستجوی حقیقت کمک می‌کند , بحث می‌کند . او نمونه‌هایی از انتقال حقیقت از دو نمایشنامه مورد احترام خود را ارائه می‌دهد .
دروغ و حقیقت (ادامه)
دیوید در ادامه درباره دو مورد از کارهای بحث برانگیز خود، درباره حقیقت صحبت می کند: اولانا و مسابقه.
بازیگران
دیوید به نقش کارگردان تبدیل می شود و  در مورد این که چطور می‌بیند یک هنرپیشه بزرگ چه چیزی را به نمایش می‌گذارد و چطور می‌تواند بهترین نقش را برای نمایشنامه شما بازی کند .
بازیگران (ادامه)
دیوید به ما می‌گوید که او معتقد است بازیگران بزرگ باید چه کاری انجام دهند و چه کارهایی را نباید انجام دهند.
زندگی یک دراماتور
زندگی یک نمایشنامه‌نویس مملو از عدم اطمینان است , اما وقف و شور و علاقه به هنر شما می‌تواند شما را فراتر از آگاهی هدایت کند .
زندگی یک دراماتور (ادامه)
دیوید تجربه خود را در میان نویسندگان مطرح می‌کند . یاد میدهد که چگونه بر آن غلبه می‌کند و تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید , ایجاد مسیر برای تبدیل شدن به یک نویسنده است .
سخن پایانی
دیوید شما را با کلمات جدایی و داستان احساسی از یکی از رمان‌های علمی‌ تخیلی محبوب خود ،ترک می‌کند .

اپدیت رایگان

لطفا قبل از خرید در سایت ثبت نام کنید تا از اپدیت های بعدی دوره آموزشی نویسندگی دراماتیک به صورت رایگان بهره مند شوید.

پشتیبانی

با خرید این محصول از شش ماه پشتیبانی رایگان بهره مند شوید و در صورت مشکل یا سوال در مورد این محصول کارشناسان ما پاسخگوی شما خواهند بود.
  لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت برای شما قابل دسترس می باشد.
  آپدیت های این محصول برای همیشه از طریق پنل کاربری شما بصورت رایگان قابل دانلود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =